02 تیر 1405

  • 1405/04/01
  • - تعداد بازدید: 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیضا

برگزاری جلسه رسیدگی به وضعیت دریافت و نگهداری گندم در مراکز خرید شهرستان بیضا، برگزار شد

در راستای ارتقای امنیت غذایی و سلامت جامعه، جلسه تخصصی در حوزه غذا و دارو با محوریت مدیریت و ارزیابی سلامت گندم از زمان کشت تا تبدیل به نان، با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیضا، کارشناس غذا و دارو و سایر کارشناسان مرتبط برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بیضا، در این نشست، زنجیره تأمین گندم از مرحله کشت، نگهداری، حمل و تبدیل به آرد و نان مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت نظارت مستمر بر کیفیت این فرآیند تأکید شد. همچنین مزایای مصرف نان کامل به‌عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در ارتقای سلامت عمومی مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه، چالش‌های موجود در حوزه توزیع گندم، آفات آسیب‌رسان به این محصول راهبردی و راهکارهای پیشگیری و کنترل آن‌ها بررسی شد. همچنین موضوعاتی نظیر نقش اقتصاد مقاومتی در تأمین پایدار مواد غذایی و ارتباط آن با اقتصاد سلامت، از دیگر محورهای مهم این جلسه بود.

دکتر «محمدیاسین صمیمی» رئیس شبکه بهداشت و درمان بیضا، در این جلسه با تأکید بر اهمیت نظارت بر زنجیره غذایی اظهار داشت: سلامت نان به‌عنوان قوت غالب مردم، وابسته به نظارت دقیق بر تمام مراحل تولید گندم تا عرضه نهایی است و هرگونه غفلت در این مسیر می‌تواند سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

 وی افزود: ترویج مصرف نان کامل و ارتقای آگاهی عمومی در این زمینه، گامی مؤثر در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر و بهبود شاخص‌های سلامت جامعه است.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 155430
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید